QUI SOM


La  Xarxa 0-3 de Sant Martí està configurada per:
  • Escoles bressol districte de Sant Martí
L’escola bressol funciona com un espai que acull als infants de 4 mesos a 3 anys, i acompanya a les famílies en la criança dels fills . Al ser una escola oberta i transparent en el que les famílies entren i s’estan, pot mostrar un model de relació entre persones adultes  i infants .

Alhora, l’escola mitjançant la seva actitud i les accions que desenvolupa i sobre tot com les desenvolupa intenta traspassar la concepció d’infant competent.
Ofereix un entorn molt adequat a les necessitats dels infants, per tal que desenvolupin tots els seus potencials. Les famílies coneixen les persones que tenen cura del seu fill o filla en un entorn de socialització. És un espai on es detecten les dificultats, mancances i alhora es fa un treball continuat de prevenció.

D’altra banda es potencien les relacions entre els adults, espais de trobada on les famílies poden compartir les seves angoixes, les seves preocupacions, interessos, .. al voltant del tema de la criança dels fills i filles.
  • Salut (Pediatria, Infermeria, TS)
Els equips de pediatria d’atenció primària estan formats per pediatres i infermeres , atén a la població des de el naixement fins els 15 anys . Està enfocada a la salut i la preocupació creixent sobre l'augment de malalties que exigeixen una actuació preventiva precoç, com les malalties cardiovasculars, diabetis, alguns càncers etc. han d'iniciar-se en la infància amb protocols sobre alimentació infantil (dirigida a millorar els hàbits alimentaris de tota la família) per disminuir els riscos d'obesitat infantil, sense oblidar la pràctica de l'exercici físic i l'esport evitant així el sedentarisme. Els programes de vacunació infantil estan establerts per eliminar o disminuir el risc de diferents malalties infeccioses i, com a conseqüència, la morbiditat i mortalitat infantil. El compliment de programes d'assistència sanitària en la població infanto–juvenil és tan important com variada i exigeix que els professionals que es dediquin a això estiguin professionalment i humanament preparats.
  • CDIAP
      Des del servei s’acompanya a la família durant tot el procés de criança de l’infant, observant la relació entre pares i infant, escoltant a la família i “escoltant” les demandes de l’infant. Se’ls  acompanya en el procés de criança, ajudant-los a entendre qui és el nen, quines necessitats té, orientant i donant suport a la família, facilitant diferents models de relació. Però sempre amb un missatge clar envers els pares: ells són qui millor coneixent al seu fill, qui fan el que poden amb la millor voluntat.

És bàsic la tasca de reforçar el paper dels pares, que se’n sentin dels seus fills. La tècnica no serà tant la de donar pautes sinó la d’ajudar a pensar als pares, buscar els recursos que tenen a nivell intern. Segons les dificultats de l’infant i/o de la família, es realitzen sessions terapèutiques conjuntes pares i nen o bé es tracten en espais diferenciats.
  • Espai familiar

       L’Espai familiar és un espai grupal al qual assisteixen els infants amb la persona adulta que en té cura (la majoria de vegades la mare). Per tant, és un espai a on es donen múltiples interaccions: adult amb el seu infant, adult amb altre adult, adult amb altres infants, adults i infants amb els professionals dels serveis i finalment, els professionals entre ells. És un escenari privilegiat per treballar les relacions vinculars i el procés d’autonomia dels infants.

 A on s’aprèn a identificar i entendre les necessitats emocionals i cognitives dels infants, juntament amb la importància d’aconseguir un vincle positiu afavoridor del creixement personal.

 És un  espai que permet reflexionar sobre els estils d’educació i criança propis, des del respecte i valoració dels altres, on es comparteixen dubtes, angoixes, il·lusions i alegries, així com les dificultats de desenvolupar els rols parentals i els avenços evolutius de l’infant.

  • Serveis Socials bàsics 
      Des de servei socials bàsics treballem a partir de les demandes que puguin fer les famílies directament als nostres serveis i de les derivacions que ens puguin fer els altres serveis de la xarxa (escoles, àrees bàsiques de salut, CSMA i CSMIJ, escoles bressol, CDIAP, DGAIA, Fiscalia...). Fem una exploració de la situació i per tal de consensuar un pla de treball conjuntament amb la família i acompanyar-los en el procés de canvi i  millora en la situació inicial. Qualsevol dificultat familiar influencia en els infants de la família i, com no, en els menors de 3 anys. En el cas que es detecti una situació de risc, fem una recollida d’indicadors i treballem conjuntament amb els serveis del territori per tal de reconduir la situació. Si es detecta una situació de risc greu, derivem al servei especialitzat en infància (EAIA).
  •  SINFA ROM 
Des del  servei es fa un acompanyament a les famílies itinerants des del naixement dels fills. Es recullen les demandes de la família, fem el seguiment de salut, alimentació, higiene i escolarització. En els casos que detectem més vulnerabilitat, posem un especial atenció en la cura del nadó i el seu desenvolupament, com el seguiment en les revisions i la correcta alimentació. Amb la població que treballem, considerem que és molt important l’assistència a l’Escola Bressol per tal de reforçar els límits, normes i per un millor desenvolupament motriu

També tenim el recolzament de la Tècnica d'educació del Districte


SERVEIS A LA PETITA INFÀNCIA DEL DISTRICTE DE SANT MARTÍ PER BARRIS.




La Verneda i la Pau